This awesome blogger theme comes under a Creative Commons license. They are free of charge to use as a theme for your blog and you can make changes to the templates to suit your needs.
RSS

Air Tangan Seorang Isteri

apa masakan pertama saya sebagai seorang isteri? hehe i still remember during that time, 1st day puasa and my husband insist me to cook. so saya decide untuk masak ayam masak merah yg konon2 rasa boleh la kot masak. masak start pukul 5 lebih and ya Allah seriously kelam kabut gile kat dapur and masa da nak azan tu baru sedar saya lupa masak nasi. woooo hamikkk.. buke puasa minum air kosong je weh. dgn ayam x masak nya.then decide to goreng ayam then baru masukkan dalam kuah.. 


apa kata husband? dia x cakap sedap and dia diam je tapi dia makan sampai abih.. must be dia sangat lapa ye la pose kottt.. tapi sebenarnya bila saya makan, uhuhuh masam ok.. ni bukan ayam masak merah tapi ayam masak masam ni. terlebih air asam jawa ke ape ni.. rupenya sambal tumis yg dlm paket tu yg masam. gile x puas hati.. of course  la x puas hati kan masakan pertama yang masam. starting that day, saya belajar sikit demi sikit. on the phone dgn mak camne nak masak. tgk mak masak lepas tu mak buatkan cili and bawang blend for me so senang sket takde la terkial2 nak kopek kupas setiap kali nak masak. blaja dari cik google pun ye gak. heheh...dari seorang yang tak pandai masak menjadi seorang yang not bad masak. bila da start masak ni, baru la sedar and tau apa perasaan mak kita bila kita x nak makan or makan sikit tiap kali dia masak. bila husband saya makan sikit or x makan langsung apa saya masak, dalam hati ni punya la sentap. menangis macam ape je.hilang hp pun saya tak nangis mcm tu.penat kot masak lepas tu dia x abih makan. tapi bila kita penat2 masak and after that kita nampak husband makan sampai licin, penat tu terasa hilang and kita akan lagi rasa eager untuk masak lagi. tanyalah mane2 isteri pun mesti macam tu punya.


one more thing saya siap pesan, if tak sedap jangan komen x sedap langsung kene komen mcm " maybe kurang garam sket kot syg".. tapi if sedap kene puji mcm food tu yg paling lazat dan marvellous in the world.hahah so far dia puji moderate je.. kalo sedap dia slalu ckp hmm sedap.. tu jekk??? but i know kalo sedap he always ask me to cook it again for the next day.. 







No comments: