This awesome blogger theme comes under a Creative Commons license. They are free of charge to use as a theme for your blog and you can make changes to the templates to suit your needs.
RSS

my n i e c e !

video

my only niece..suddenly miss her damn much..tp bile jumpe sumetimes x terlarat nak layan !
3 comments

september


nothing to lose but everything to gain


0 comments

good article

Anak muda di hadapan saya terus mengasak saya dengan hujah-hujah logiknya. Senang melihat anak muda yang berani dan berterus-terang begitu. Hujahnya tajam dan menikam.
“Tidak semestinya wanita yang menutup aurat itu baik, “ tegasnya.

“Saya kenal beberapa orang wanita yang menutup aurat… perangai mereka ada yang lebih buruk berbanding wanita yang tidak menutup aurat,” tambahnya lagi.
Saya diam melihat dia berhujah dengan akal dan pengalaman. Namun pengalamannya agak terbatas. Berapa ramai wanita yang dikenalinya dalam usia semuda itu? Dan akalnya juga terbatas – aqal perlu dirujuk kepada naqal. Mesti memahami prinsip ilmu wahyu terlebih dahulu, kemudian barulah kita bebas menggunakan fikiran dan pengalaman tanpa terbabas.

“Sebenarnya, apa yang cuba awak sampaikan?” tanya saya lembut.
“Saya nak tegaskan bahawa wanita yang baik tidak semestinya menutup aurat.”
“Justeru, wanita yang jahat itu ialah wanita yang menutup aurat?” jolok saya melayan pola logiknya berfikir.
“Er, er, bukan begitu. Maksud saya, baik atau buruknya perangai seseorang wanita tidak bergantung pada pakaiannya, samada dia menutup aurat atau tidak.”
“Apa ukuran awak tentang nilai kebaikan seorang wanita?” kilas saya tiba-tiba.
“Jujur, terus-terang, pemurah, lemah-lembut…”
“Itu sahaja?”
“Ya. Pada ustaz pula apa ukurannya?”
“Kita hanya manusia. Akal kita terbatas. Ukuran dan penilaian kita juga pasti terbatas. Jika diserahkan kepada manusia mentafsir apa itu kebaikan, akan celaru dibuatnya.”
“Mengapa?”

“Kerana setiap manusia ada jalan berfikirnya sendiri. Saya bimbang nilai kebaikan akan menjadi suatu yang relatif dan subjektif, padahal kebaikan itu juga seperti kebenaran… ia suatu yang objektif dan mutlak, ” akui saya terus-terang.
“Habis, untuk apa kita diberi akal? Kita harus rasional dan logik!”
Saya cuba senyum lantas berkata,” akal perlu tunduk kepada penciptanya, Allah. Fikiran mesti merujuk kepada Al Quran dan Hadis. Itu kan lebih tepat… Ilmu kita terbatas, ilmu Allah Maha Luas.”
“Jadi akal kita untuk apa?” desaknya lagi.
“Untuk memikirkan apa hikmah kebaikan yang telah ditentukan Allah dan bagaimana melaksanakannya dalam kehidupan.”
“Ertinya akal kita terikat?”

“Akal kita bebas, tetapi dalam lingkungan syariat. Sama seperti bumi yang sedang ligat berpusing ini… tetapi tetap pada paksinya.”
“Bukankah agama ini untuk orang yang berakal?”
“Betul. Tetapi tidak semua perkara dapat dicapai oleh akal. Lebih-lebih lagi perkara-perkara yang ghaib, tidak akan terjangkau oleh akal. Syurga, Neraka, Titian Sirat, Mahsyar misalnya, wajib dipercayai dan diyakini tanpa perlu dilogik-logikkan lagi. Itulah iman.”
“Ah, jauh kita menyimpang. Bukankah tadi kita berbincang tentang wanita yang baik? Saya ulangi, wanita yang baik tidak semestinya menutup aurat, betulkan?”
“Separuh betul,” jawab saya.

”Kalau dia wanita yang jujur, terus-terang, pemurah dan lemah lembut… ya dia ‘baik’ di sudut itu. Tetapi jika dia mendedahkan auratnya, dia telah melanggar perintah Allah di sudut yang lain. Dia ‘tidak baik’ di sudut berpakaian, kerana hukum menutup aurat telah termaktub dalam Al Quran.”
Anak muda di hadapan saya muram. Nampaknya dia belum berpuas hati.
“Tetapi dia jujur, amanah…”

“Orang yang baik menurut Islam ialah orang yang baik hubungannya dengan Allah dan manusia. Menutup aurat perintah Allah.”
Anak muda di hadapan saya masih tidak puas hati. Perlahan-lahan saya tusuk dengan hujah yang memujuk, “namun percayalah jika benar-benar hatinya baik, insyaAllah lambat laun dia akan menutup aurat juga.”
“Apa hujah ustaz? Pengalaman? Fikiran atau telahan?”
“Masih merujuk kepada Al Hadis.”
“Hadis yang mana?”

“Hadis riwayat Bukhari mengisahkan seorang wanita pelacur berbangsa Yahudi yang telah memberi minum seekor anjing yang kehausan. Atas sebab sifat belas kasihannya itu dia mendapat hidayah lalu menjadi wanita yang solehah.”
“Apa kaitan cerita itu dengan subjek yang kita bincangkan ini?”
“Secara tidak langsung itu menunjukkan bagaimana jika hati seseorang mempunyai sifat-sifat baik seperti kasih sayang, belas kasihan dan pemurah, sekalipun kepada anjing, itu boleh menjadi sebab Allah kurniakan hidayah untuk dia beriman seterusnya menjadi wanita solehah.”
“Maksud ustaz?”

“Jika seorang wanita itu benar-benar baik hatinya insya-Allah lambat laun dia akan menutup aurat walaupun sebelumnya tidak menutup aurat.”
“Oh, begitu. Kenapa ya?”
“Allah menilai pada hati. Jika hati itu baik, lambat laun hal-hal luaran pasti mengikutnya jadi baik.”
“Apa pula pendapat ustaz tentang wanita yang menutup aurat tetapi akhlak dan perangainya buruk?”
“Bab aurat dia telah selamat. Alhamdulillah, kewajiban menutup aurat telah dipatuhinya. Apa yang tinggal… dia perlu membaiki akhlak dan perangainya. Dia perlu terus berusaha.”
“Jika ada berpura-pura? Menutup aurat hanya untuk menunjuk-nunjuk atau sekadar tuntutan fesyen dan trend?”
“Hati manusia kita tidak tahu. Kita tidak tahu hati wanita yang menutup aurat tu jahat atau tidak, samalah seperti kita tidak tahu samada hati wanita yang tidak menutup aurat itu baik atau tidak. Soal hati hak Allah…”
“Tetapi katalah hati wanita yang menutup aurat itu benar-benar jahat…”
“Jika hatinya benar-benar jahat… lambat laun dia akan mendedahkan auratnya semula.”
“Mengapa?”

“Menutup aurat adalah pakaian wanita yang solehah. Wanita yang jahat tidak akan mampu memakai pakaian wanita solehah.”
“Patutlah saya lihat ada wanita yang dulunya memakai tudung labuh, tapi kemudiannya tudungnya semakin singkat, lama kelamaan mula memakai seluar ketat, kemudian berubah kepada memakai baju T sendat… lama-kelamaan bertudung ala kadar sahaja.”
“Perubahan luaran gambaran perubahan hati. Yang tidak menutup aurat… akhirnya perlahan-lahan meningkat untuk menutup aurat kerana hatinya beransur jadi baik. Sebaliknya, yang menutup aurat… secara beransur-ansur akan mendedahkan auratnya jika kualiti hatinya semakin merosot.”
“Siapa wanita yang paling baik?” tiba-tiba anak muda di hadapan saya bertanya sambil merenung muka saya. Serius dan tajam renungannya.
“Tentulah isteri-isteri dan anak-anak nabi Muhammad s.a.w.” jawab saya pasti.
“Bagaimana pakaian mereka?”

“Tentu sahaja mereka menutup aurat. Dan mereka juga pasti memiliki hati yang baik. ”
Kali ini dia pula terdiam. Melihatnya begitu saya terus mengasak, “kalaulah hati yang baik sahaja jadi pernilaian Allah, tentulah isteri-isteri dan anak-anak perempuan Rasulullah tidak perlu menutup aurat. Hati mereka sudah baik. Namun tidak begitu, hati yang baik bukan alasan untuk mendedahkan aurat.”
“Wanita yang baik mesti menutup aurat?”
“Ya.”
“”Wanita yang jahat mesti mendedah aurat?”
“Tidak semestinya, kerana ada wanita yang berhati baik tetapi belum menutup aurat kerana mungkin dia sedang berusaha untuk mengatasi halangan-halangan luaran dan dalamannya untuk menutup aurat.”
“Apa yang boleh kita katakan kepada wanita begitu?”
“Dia sedang berusaha menjadi wanita yang baik.”
“Bagaimana pula dengan wanita yang menutup aurat tetapi buruk perangainya? Wajarkah mereka mendedahkan aurat supaya tidak hipokrit.”
“Perangai yang buruk bukan alasan mendedahkan aurat. Bagi mereka ini, tuntutan menutup aurat sudah ditegakkan, alhamdulilah. Tinggal satu lagi, tuntutan memperbaiki akhlak… itu sahaja yang perlu dilaksanakan. Satu selesai, tinggal lagi satu. Namun bayangkan jika disamping perangai buruk, mereka juga turut mendedahkan aurat … Itu lebih buruk lagi. Dua perkara tak selesai, bab aurat dan bab perangai!”
“Jadi apa kita nak kata tentang wanita yang menutup aurat tetapi buruk perangai ni?” Sekali lagi dia mengajukan soalan yang sama.
“Wallahua’lam. Boleh jadi mereka juga sedang berusaha mengatasi halangan dalaman dan luarannya untuk memperbaiki perangainya. Dan nauzubillah, boleh jadi juga iman mereka sedang merosot sehingga menjejaskan akhlak mereka… yang lama kelamaan jika tidak diatasi akan menyebabkan mereka kembali mendedahkan aurat!”
Dia senyum. Alhamdulillah.
“Saya tahu apa yang saya akan lakukan sekarang…”
“Kenapa? Mengapa? Punya kekasih tidak bertudung tetapi baik hatinya? Atau dikecewakan oleh wanita bertudung tetapi buruk perangainya?”
Soalan akhir itu tidak terluahkan oleh saya. Saya simpan sahaja di dalam hati. Biarlah anak muda ini belajar dari pengalamannya… insyaAllah esok apabila dia mengalaminya sendiri, dia akan ingat satu persatu apa yang didengarnya pada hari ini!

sedang berusaha memperbaiki kedua-dua nya skali :)


0 comments

connected

okay, let's not talk about depressing thing shall we
i'm done and over with it

last nite . . .

me : hallo ? *with this kind of mamai version of me*
him : hello .. hello ..
me : hallo ye
him : hello.. sape ni?
me : nak cakap ngan sape ?
him : amy ade?
me : salah no ..
him : ni kat mane
me : pahang
him : pahang kat mane ek
me : salah no !

*disconnected*

which one of those word that he didn't understand. rasa macam nak tampar laju2 je. hey you,its 2 o'clock in the morning. sila kacau org lain yang name amy because i'm definitely not your amy.

. . . . .

. . . .

. . .

. .


by the way his number is 0167056***.huhu acah je. saya tidak le sejahat itu. tapi da ade da niat nak expose kt fb. tahan je ni . .


0 comments

. . .


02112011-15:11



its raining


outside and

. .inside




2 comments

a little too much



. . lost . . . down . .
I've tried my very best to complete it
but nobody appreciate

I'd like to talk about it
but nobody would listen

although i am smiling
but still struggling

keep telling myself
to hold on
but sometimes i can't

i am just a human
not a machine
and why can't you treat me like one

hope that tomorrow
would be just fine

:'(

2 comments

sangat !!


saya . sakit . kepala
7 comments

< 3


miss them damn much

next year will become 3 stooges

insya Allah


:)

0 comments

Fireproof ~

Yesterday i was watching this kind of movie

FIREPROOF



this movie is about this married couple, Caleb and Catherine having a crisis in the
ir marriage and they decided to divorce. But then, Caleb's father, John, requested Caleb to delays their separation process for forty days. The next day John send his diary to Caleb which is called "The Love Dare". This diary content 40 steps to make them love each other again. One step for one day. Catherine didnt know about it at all. At first Caleb not very 'in' to it. He just only want to full fill his father's request. But then on half of the day he realized something. He still continue doing all the step even though it's already day 43.

there are some of the part that kind of make me "think"


Part 1

John : Are you reading everything on each page?

Caleb : You mean the Bible verses at the bottom of it ? No, im not Dad. I told you that is not what i need.


John : And what do you need ?


Caleb : I need Catherine to wake up to the fact that we are about to get a divorce. And im trying to prevent that but i cannot do it by myself.


John : That may be true but i think you need more than that.


Caleb : Dad, if you're gonna tell me i need God, please don't. I don't need a crutch to get through life.


John : Oh son. God is much more than a crutch. HE's become the most significant part of our lives


Caleb : Dad, why do you keep saying that ? HE's the most significant part? How is that ?


John : When i realized who i was and who HE was.. i realized my need for HIM. I need HIS forgiveness and salvation


Caleb : See, i dont understand that. Why do i need HIS salvation? What, am i gonna be thrown into hell. For what? Because i got divorced?


John : No. Because you violated HIS standards.


Caleb : What? Thou shall not kill? Dad, i help people. I am a good person.


John : According to you. But God's doesn't judge by your standards. HE uses HIS.


Caleb : And what are HIS ?


John : Well, truth.


Caleb : Ok


John : Love


Caleb : I'm honest.


John : Faithfullness.


Caleb : I care about people. I am those things.


John : Sometimes. But have you love God, the one who gave you life ? HIS standards are so high, HE consideres hatred to be murder... and lust to be adultery.


Caleb : Dad, what about all the good i've done?


John : Son, saving someone from a fire does not make you right with God. You've broken HIS commandments. And one day you'll answer to HIM for that.


John : Caleb, if i ask you why you're so frustrated with Catherine..what would you say?


Caleb : She's stubborn. She makes everything difficult for me. She's ungrateful. She's constantly gripping about something.


John : Has she thanked you the last 20 days?


Caleb : NO! And you'd think after i washed the car.. i've changed the oil, do the dishes, clean the house .. that she would try to show me a little bit of gratitude. Well, she doesnt. In fact when i come home she makes me feel like i'm an enemy. I'm not even welcome in my own home, Dad. That is what really ticks me off. Dad, for the last 3 weeks, i have bent over backwards for her. I have tried to demonstrate that i still care about this relationship. i bought her flower, which she threw away. I have taken her insults and her sarcasm, but last night was it. i made dinner for her. i did everything i could demonstrate that i care about her, to show value for her .. and she spat in my face. She does not deserve this, Dad. I am not doing it anymore. How am i supposed to show love to somebody over and over and over .. who constantly rejects me ?


John : That's a good question !


Caleb : (He looks at his dad for about 2-3 sec thinking..confused). Dad, that is not what i am doing?


John : Isnt it?


Caleb : No..Dad, that is not what this is about


John : Son, you just asked me : How can someone show love over and over again when they're constantly rejected? Caleb, the answer is : You cant love her because you cant give her what you don't have. I couldnt truely love your mother till i understood what love really was. It's not because i get some reward out of it. I've now made a decision to love your mother whether she deserve it or not. Son, God loves you even though you dont deserve it. Even though you've rejected HIM. Spat in HIS face

~~ Wonderful message isnt it. I really love that part. ohh..and another one part that also caught me in..

PART 2 : Catherine got a fever

Caleb : Can u sti up for me ? (Touched her face) .You got a fever .

Catherine : (Keep silence)

Caleb : Here. You think you can take this (medicine)?

Catherine : (Staring at Caleb and still continuely silence). Why are you doint this ?

Caleb : I have learned you never leave your partner . . especially in fire.

Catherine : Caleb, what's happened to you ?

Caleb : Dad ask me if there was anything in me that wanted to save our marriage. And then he gave me something. hurm..i could let you read it.

Catherine : (Show the book). Was it this ?

Caleb : How long have you known ?

Catherine : I found it yesterday. So what day are you on ?

Caleb : Erm..forty three?

Catherine : There's only forty

Caleb : Who says i have to stop ?

~~ *smilling* Great movie with full of contents . . and what say you ?
5 comments

sabar dan diam



: comment :

tak tau nak cakap ape

hmm
ntah la

4 comments

pwtc



muntah . . . again

xpe. sakit tuh kan penghapus dosa kecil

da nak baik le tu

sabar lah

'the white' da msk kan blk dlm box

going back to use the old one

0 comments

Iklan Petronas 1999

Berehat sebentar bersama Kit Kat
so is there any connection with me ?
hmm this is the actual question i wanna ask for myself
why i didnt update my blog ?
err .. forgot my password
waiting picture from my frens
erk..terlupa yg rupenye ade blog
too busy with workload yg rasa mcm x penah nk habis
because have a lot of project still in waiting list
sebab bile open my account suddenly im blur
due to kemalasan yg melanda
sebab penat yang terlampau
cause i choose sleeping compare to blogging
have no time at all

im a sleeping beauty
facebook took place
. . should be a thousand of reason . .
4 comments

take a smile


worry often gives a small thing

a big shadow


pray to Allah to ease

your heart and mind

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

true and that is what i felt right now
i'm worried to much for a certain thing which i think
is not worth it

Allah
i need calm

note for me : Allah swt knows best

2 comments

from ur lovely children

no need to elaborate

one picture can describe everything

to ayah and mak

thanx a zillion
3 comments

down


down

sangat down




kene bertahan

please bertahan ok

have to

bertahan ana !

9 comments

straight face


Dear blog,

. . . . . . . . . . . . . . .






what's the sweetest time of the day ?

it's when you pray

because you're talking to the One who loves you most

2 comments

M u L a N



saya nak jadi seperti MULAN
* F I G H T I N G *
2 comments

=)



. . smile . .

although you are crying inside

but just pretend that you are ok

smile ok !

note for myself : please be redha dgn segala ketentuan Nya

2 comments

Pagi yang Gelap ..




. . kini sudah terang

how 2011 treated you so far ?

=)

2 comments

2 in 1

I’m coming home

I’m coming home

Tell the World I’m coming home

Let the rain wash away all the pain of yesterday

It just takes some time

Little girl you're in the middle of the ride

Everything will be just fine

Everything will be alright

it is just nice when 2 song we'll put it together

=)

0 comments

3 years back

tok imam ? kangaroo idup ?
ahahaha
somehow i missed the old days
the four of us
but that was the past and now is the current
=)
6 comments

stolen



nice song and clip isnt it ?

i'm so addicted with dashboard confessional right now !


0 comments

M C

i'm not sure on what to write actually. at first i wanna write about my vacation at south korea but when i open my blogspot account and click on the new post it turn out to be blank. yeah i'm stuck. i have no idea how am going to start writing about it. *saya sangat tidak suke*. and then i found something kind of attract me.

Pick the month you were born:

January-------I kicked

February------I loved
March--------I karate chopped
April----------I licked

May----------I jumped on
June----------I smelled
July-----------I did the Macarena With

August--------I had lunch with
September----I danced with
October-------I sang to
November-----I yelled at

December-----I ran over


Pick the day (number) you were born on:

1-------a birdbath
2-------a monster
3-------a phone
4-------a fork
5-------a snowman
6-------a gangster
7-------my mobile phone
8-------my dog
9-------my best friends' boyfriend

10-------my neighbour

11-------my science teacher
12 -------a banana
13-------a fireman

14-------a stuffed animal

15-------a goat

16-------a pickle

17-------your mom

18-------a spoon

19------ - a smurf

20-------a baseball bat
21-------a ninja
22-------Chu
ck Norris
23-------a noodle

24-------a squirrel

25-------a football player

26-------my sister

27-------my brother
28-------an iPod
29-------a surfer

30-------a homeless guy

31-------a llama

What is the last number of the year you were born:
1--------- In my car

2 --------- On your car

3 ----------- In a hole
4 ----------- Under your bed
5 ----------- Riding a Motorcycle
6 --------- sliding down a hill
7 --------- in an elevator
8---------- at the dinner table
9 -------- In line at the bank

0 -------- in your bathroom


Pick the color of shirt you are wearing:

White---------because I'm cool like that
Black---------because that's how I roll.
Pink-----------because I'm NOT crazy.

Red-----------because the voices told me to.
Blue-----------because I'm sexy and I do what I want
Green---------because I think I need some serious help.

Purple---------because I'm AWESOME!

Grey----------because
Big Bird said to and he's my leader.
Yellow--------because someone offered me 1,000,000 dollars
Orange--------because my family thinks I'm stupid anyway.
Brown---------because I can.

Other----------because I'm a Ninja!
None----------because I can't control myself

mine :
I danced with a fork Under your bed because I think I need some serious help.

ahaha..bongek ! so how about yours ? come and try it because somehow this kind of games much much more interesting than 24 hours with the coding



=)

4 comments

ouch !



. . there you go . .

but as usual

me ?

was maintain cool


0 comments

new year


starting of year 2011



damn tired

need some rest

cant wait for april then

2 comments